Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Abstraktní kresba
Nováková, Bára ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z pěti velkoformátových kreseb uhlem na papíře. Ústředním motivem je proměna, její možnosti, podoby a způsoby. Na kresbách je viditelný neustálý pohyb a transformace, živá hmota, vládnoucí silou, která je vlastní přírodním živlům. Bakalářská práce má imaginativní charakter a pracuje převážně s abstraktním tvaroslovím. I když jsou ale kresby abstraktní, cíleně v nich pracuji s prostorovostí a světelnou modelací objektů, jako u skutečných věcí. Svým způsobem kresby ilustrují procesy, během nichž věci nabývají na své podobě.
O mýtu a věčném návratu v umění
Novotná, Karolína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce O mýtu a věčném návratu v umění má za cíl představit a propojit pojmy jako jsou mýtus, rituál, archetyp, praobraz, obraz a návrat. V práci se zabývám poutí a labyrintem, jako cestou člověka životem, v niž hledá symboly a odkazy v obrazech, které se stávají průvodci na cestě. Teoretická práce je rozdělena na tři části - Mýtus, Návrat a Obraz. Všechny tři jsou pak propojeny právě onou poutí, cestou či nití, kterou člověk po cestě nalézá. Téma obrazu je stěžejní ve všech třech částech této práce, protože jen díky němu, se neviditelné stává viditelným. V didaktické části představuji výtvarnou aktivitu, která je zaměřena na Návrat v umění, k počátkům umění a kultury samotné - k jeskynním malbám. Ve výtvarném projektu se snažím celé téma mé bakalářské práce uchopit výtvarně, vytvořením malé knihy, která je tištěna na pauzový papír. Je zde kladen důraz na propojenost mezi stránkami "minulými, nynějšími a budoucími". Poslední částí je příloha, která obsahuje výtvarné práce na téma "Labyrint", které vytvořili mí přátelé na základě mého zadání. Každý k labyrintu přistoupil z jiného úhlu a vytvořil tak svůj osobitý pohled na dané téma. KLÍČOVÁ SLOVA mýtus, rituál, obraz, archetyp, návrat
Vývoj pravidel volejbalu od počátku do současnosti
Jelínková, Zuzana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Jandová, Soňa (oponent)
Tato práce se v první fázi zabývá obecnou charakteristikou volejbalu včetně obsahu hry a její systematiky. V další fázi práce autorka popisuje důležité události z historie volejbalu jak ve světě, tak i přímo v České republice. Hlavní část práce obsahuje podrobné informace o vývoji pravidel volejbalu s uvedením veškerých důležitých úprav pravidel od počátku do současnosti, jež jsou řazeny chronologicky. V závěru práce je provedeno srovnání vývoje vybraných volejbalových pravidel, zhodnocení výhod, nevýhod či případných dopadů. Klíčová slova: volejbal, pravidla, vývoj, historie, počátek, současnost, Česká republika, svět
Abstraktní kresba
Nováková, Bára ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z pěti velkoformátových kreseb uhlem na papíře. Ústředním motivem je proměna, její možnosti, podoby a způsoby. Na kresbách je viditelný neustálý pohyb a transformace, živá hmota, vládnoucí silou, která je vlastní přírodním živlům. Bakalářská práce má imaginativní charakter a pracuje převážně s abstraktním tvaroslovím. I když jsou ale kresby abstraktní, cíleně v nich pracuji s prostorovostí a světelnou modelací objektů, jako u skutečných věcí. Svým způsobem kresby ilustrují procesy, během nichž věci nabývají na své podobě.
Na počátku byl vztah - člověk jako vztahová bytost
SEDLÁČKOVÁ, Vlasta
Bakalářská práce na teoretické úrovni pojednává o člověku jako vztahové bytosti. S odkazem na psychologické a teologické zdroje, se věnuje popisu a analýze meziosobních, blízkých vztahů, vztahů v Boží Trojici a vztahem člověka k Bohu, lidem a sobě na úrovni lidského rozumu a lásky. Věnuje se propojení pojmů osoba a osobnost na úrovni lidského "já", vůle, rozumu a lásky.
Počátky umění a princip nalezeného tvaru ve výtvarné výchově
Martinková, Michaela ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
(ABSTRAKT) Bakalářská práce je vhledem do problematiky počátků umění v období paleolitu, které uvádí v přímou návaznost na tvorbu kamenné industrie. Zdůrazňuje zásadní aspekty tvůrčího využití prekonceptů a schopnosti tvarové asociace, které zkoumá a demonstruje na příkladech artefaktů vzniklých na území jižní Moravy ve střední fázi mladého paleolitu. Jejich smysl nachází také v projevech a koncepcích moderního umění, jejichž prostřednictvím nachází možnosti využití i ve výuce výtvarné výchovy. Klíčová slova: počátek, umění, pavlovien, Věstonice, venuše, gravettien

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.